Copiii sunt ţinta reclamelor pentru alimente nesănătoase! Avertizare de la Organizaţia Europeană a Consumatorilor

2 min read
Copiii sunt ţinta reclamelor pentru alimente nesănătoase! Avertizare de la Organizaţia Europeană a Consumatorilor

Obezitatea şi kilogramele în exces afectează unul din trei copii din Europa. Numeroase instituţii, printre care Organizaţia Mondială a Sănătăţii, au atras atenţia asupra influenţei puternice pe care tehnicile de marketing a alimentelor nesănătoase o au asupra copiilor şi a modului cum ei preferă anumite alimente. Cu toate acestea, nu există reglementări la nivelul Uniunii Europene care să facă ordine în marketingul adresat copiilor. Singurul instrument ar fi o iniţiativă a companiilor alimentare (denumită EU Pledge) prin care ele se angajează să aplice anumite restricţii în cadrul campaniilor de promovare. Dar rezultatele anchetei BEUC prezintă o serie de serioase deficienţe a acestui angajament:

Criteriile nutriţionale sunt prea slabe: produsele considerate acceptabile pentru a fi propuse copiilor au un conţinut mult mai mare de nutrienţi problematici (zahăr, sare), faţă de nivelul recomandat de autorităţile sanitare;
Programele TV de mare audienţă sunt folosite pentru reclame, în ciuda faptului că sunt urmărite de mulţi copii;
Regulile subestimează tacticile de marketing folosite în lumea digitală şi fizică;
Firmele încalcă propriile reguli fără probleme, iar procesul de soluţionare a plângerilor este încet, ceţos, inconsistent şi prea îngăduitor.

În lumina acestor neajunsuri izbitoare, organizaţiile de consumatori solicită:

Interzicerea publicităţii online pentru alimentele nesănătoase;
Interzicerea între orele 6 şi 23 a reclamelor TV care promovează alimente nesănătoase pentru copii;
Interzicerea folosirii de tehnici de marketing adresate copiilor prin ambalajele produselor alimentare (de ex. personaje din desene animate sau mascote).

Doamna Monique Goyens, director general al BEUC, a făcut următoarele comentarii:
„Încă o dată, auto-reglementarea se prezintă ca o metodă care nu este capabilă să interzică reclamele adresate copiilor. Implicarea industriei alimentare prin înţelegeri voluntare nu serveşte decât să-i liniştească pe cei care reprezintă autorităţile şi astfel să câştige timp, iar copiii noştri sunt asaltaţi de reclame care promovează alimente nesănătoase,

 » sursa: www.qbebe.ro

Copyright © acțiunea.ro (2020-2023) | Newsphere by AF themes.