ÎN ANUL 1997 NI SE PROMITEA CĂ DRUMUL BRAȘOV-BUCUREȘTI VA AVEA PATRU BENZI ȘI VA FI PARCURS ÎN DOUĂ ORE – CRITICII.RO
2 min readRomânia parcă a fost blestemată ca după Revoluția din 1989 să aibă la conducerea țării numai hoți și incompetenți. Astăzi vă prezint încă o dovadă. Anul de grație 1997. Anul în care ni s-a promis că distanța București – Brașov o vom parcurge în doar două ore.
În 2021 abia s-a finalizat licitația pentru proiectarea autostrăzii A3 Ploiești-Comarnic-Brașov, iar ministrul Transporturilor de atunci, Cătălin Drulă ne vorbea despre „soluții tehnice moderne, demne de anul 2021”. O „mică” întârziere de doar 24 de ani.
Brasovul este o destinație importantă, iar traficul devine infernal în zilele de weekend și în cele libere, oficiale, când mașinile se încolonează în drumul spre munte sau înapoi în Capitală. De exemplu, în urmă cu peste un an, în luna ianuarie, drumul Brașov-București l-am parcurs în aproximativ 7 ore, iar coada de mașini se întindea pe o lungime de peste 30 de km.
Avem aproximativ la fel de mulți (puțini) kilometri de autostradă, precum bulgarii, doar că ei au jumătate din populația și suprafața României. Dacă ne îndreptăm privirea spre Ungaria, deja nu mai avem termen de comparație.Nici măcar cu Serbia nu ne putem compara care, să nu uităm, a trecut și prin niste războaie. La noi, problema este aparatul bugetar extrem de ineficient. O licitație normală ar trebui să dureze maxim jumătate de an (demersul de la publicare, depunerea ofertelor, evaluarea lor, datul câștigătorului, contestații și semnat contractul). La noi durează chiar și 3 ani.
Apropo, știți ce partide au guvernat România în ultimii 32 de ani?