Activitățile fizice după naștere: sfaturi importante de la medic

Beneficii ale activităților fizice după naștere

Activitățile fizice după naștere vor ajuta la fortifierea și tonifierea musculaturii, te vor ajuta să te recuperezi în urma travaliului dacă ai născut pe cale naturală și îți vor crește nivelul energetic pentru a te simți mai puțin obosită. Nu în ultimul rând, exercițiile te pot ajuta să elimini surplusul ponderal acumulat în timpul sarcinii. 

Există, de asemenea, și beneficii demonstrate ale exercițiului fizic asupra stării tale mentale. Te pot ajuta să reduci stresul resimțit, să te odihnești mai bine și pot preveni instalarea depresiei postnatale. Îți oferă o ocazie de a ieși afară și de a cunoaște oameni. Nu te îngrijora cu privire la cantitatea de exerciții fizice efectuate, îngrijirea unui nou-născut este o muncă istovitoare și este posibil să nu dispui de energia sau de timpul pentru a face mișcare în mod la fel de constant pe cât ți-ar plăcea. Însă chiar și 10 minute pe zi sunt mai bune decât nimic.

Atunci când efectuezi exerciții fizice, poartă haine largi, care te vor ajuta să nu te supraîncălzești. Dacă alăptezi, hrănește-ți bebelușul sau exprimă laptele înainte de exercițiu fizic pentru a evita disconfortul resimțit de la sânii angorjați. Poartă un sutien care se potrivește și oferă susținere sânilor tăi. Nu uita să ții la îndemână o sticlă de apă pentru a te hidrata constant în timpul activității fizice. Schimbările hormonale te vor determina să fii mai emotivă și în unele zile te poți simți obosită, însă nu renunța; caută sprijin din partea partenerului, a familiei și a prietenilor. Programează activitatea fizică și exersează cu un prieten pentru a-ți păstra motivația, eventual include-ți și bebelușul pentru un plus de bună dispoziție.

„Reluarea activităților fizice după sarcină este o activitate greu de inițiat, însă una ce vă aduce imense beneficii proaspetei mămici.

 » sursa: www.qbebe.ro