Petrache Dorina Petrache (profesor învățământ primar): Pentru a veni în sprijinul elevilor mei, am stabilit un program de pregătire pentru Evaluarea Națională.

      Mereu suntem în dialog cu un număr mare de cadre didactice din țară și, astfel, suntem conectați la provocările dânșilor.
      De aceea, vă redăm un dialog despre evaluarea în învățământul primar cu doamna Petrache Dorina-Florentina, profesor învățământ primar (Școala Gimnaziala Nr. 96). În rândurile de mai jos, veți afla de la dânsa* cum fixează, respectiv cum consolidează cu elevii de la clasă anumite noțiuni, ce strategie educațională a abordat și cum poate utiliza auxiliarele cu scopul de a-și pregăti elevii pentru Evaluarea Națională.
         Am ales să împărțim interviul în două părți pentru că abundă în informații și exemple, foarte utile pentru activitatea de la clasă.

Subiectul evaluării este pe buzele tuturor acum. Cum să abordeze învățătorul această schimbare și care ar fi planul?

     Subiectul evaluării este foarte discutat în această perioadă deoarece se pune accentul pe o evaluare pentru învățare și nu pe evaluarea învățării. Această componentă are drept rol de a ne ghida în procesul de predare-învățare, de a identifica nevoile fiecărui elev astfel încât să se poată interveni la timp pentru a putea forma competențele necesare.
     Această schimbare pornește de la componenta procesului de învățământ, evaluarea, care ne ajută să identificăm lacunele acumulate în perioada online, astfel încât să ne putem centra pe nevoile fiecărui elev. Odată identificate competențele insuficient formate, putem interveni punctual prin derularea de activități de învățare centrate pe acestea, cât și pe tratarea diferențiată acolo unde este cazul.
      Pentru a veni în sprijinul elevilor mei, am stabilit un program de pregătire pentru Evaluarea Națională. Acesta constă în desfășurarea a două ore de curs pe săptămână, în cadrul cărora se rezolvă sarcini ce vizează formarea competențelor absolventului de ciclu primar (modele de teste, exerciții de ameliorare/ dezvoltare). Scopul acestui program de pregătire este de a consolida și sistematiza cunoștințe însușite anterior ce duc la formarea și dezvoltarea competențelor de bază.

Cum ajută auxiliarele Intuitext în obținerea unor rezultate bune la Evaluările de la clasa a II-a și a IV-a? Ne puteți da câteva exemple preferate din auxiliarele Intuitext pe care le considerați potrivite pentru pregătirea pentru Evaluare?
Auxiliarele Intuitext oferă cadrelor didactice sugestii pentru modul în care ar putea să abordeze subiecte de acest tip, iar elevilor posibilitatea de a exersa pentru Evaluarea Națională într-o manieră atractivă datorată modului în care sunt concepute aceste subiecte.
Testele cuprinse în auxiliarele Intuitext respectă structura, aspectul, numărul de itemi și modul de parcurgere a celor de la Evaluarea Națională și vizează competențele din programă.

La clasa a IV-a, în auxiliarul „Teste pentru Evaluarea Națională”, disciplina matematică, subiectele sunt create pornind de la situații reale, concrete, ce stârnesc curiozitatea elevilor. Rezolvând sarcinile, elevii află informații noi și interesante despre aspecte din lumea înconjurătoare. Astfel, într-o manieră plăcută și atractivă, copiii își sistematizează și consolidează cunoștințele însușite anterior.
De ex: În cadrul testului de matematică „La muzeu ”, clasa a IV-a, elevii află informații despre Muzeul Național de Istorie Natural „Grigore Antipa”, rezolvând itemi ce vizează:

 » sursa: www.didactic.ro