Prima școală pentru copiii cu abilități înalte din România! De la ce vârstă poți înscrie copilul și ce cursuri poate urma
2 min read Ce înseamnă un copil cu abilități înalte?
Copiii cu abilități înalte au un IQ mai mare decât media; ei înțeleg și procesează informațiile la un nivel mai avansat, prin urmare au nevoi educaționale diferite față de ceilalți copii de aceeași vârstă. Ei au nevoie de provocări intelectuale și oportunități de a-și îmbunătăți abilitățile, care pot include programe educaționale speciale sau clase avansate, precum și activități extracurriculare care să le stimuleze interesul și creativitatea.
Copiii cu abilități înalte au nevoie de stimulare intelectuală pentru a se dezvoltă și a se menține interesați de învățare. În caz contrar, ei pot deveni plictisiți și pot pierde interesul pentru școală sau pentru alte activități educaționale. Este important ca părinții și învățătorii să fie conștienți de nevoile acestor copii și să le ofere oportunități adecvate pentru a-și dezvolta abilitățile și talentele. Dacă în străinătate, copiii cu abilităţi înalte pot merge la facultate începând cu vârsta de 14 ani, în România acest lucru nu este posibil. Tocmai de aceea, în anul 2020, Simona Mitrea, o mămică din București, a pus bazele Romanian Gifted School, prima școală pentru copii cu abilități înalte din România.
Ce trebuie să știi despre prima școală pentru copiii cu abilități înalte din România
Romanian Gifted School este prima școală privată din România dedicată copiilor cu abilități înalte, de la 2 la 19 ani. Este grădiniță, școală și liceu – locul în care micuții cu capacități cognitive și abilități academice care depășesc nivelul obișnuit pentru vârsta lor, își găsesc direcția.
Școala a fost înființată în anul 2020, însă Simona Mitrea, fondatoarea Romanian Gifted School, spune că totul a început în 2011, când copiii săi erau în școala primară. La vremea respectivă, ea i-a făcut o testare cognitivă primului său copil, iar rezultatele au uimit-o. Acela a fost momentul în care și-a dat seama că sistemul de învățământ din România nu era pregătit pentru această categorie de copii înzestrați,