Studiu Sofiaman: Ce importanță acordăm hainelor de casă și de somn
2 min read Sofiaman, un brand românesc de haine pentru casă și somn cu tradiție, a realizat recent un studiu prin care și-a dorit să afle ce preferințe avem noi românii pentru articolele vestimentare purtate în intimitatea casei și ce importanță acordăm acestor tipuri de îmbrăcăminte.
Întrebați ce haine poartă cu precădere prin casă,
65% dintre români optează acasă pentru haine vechi, de stradă, pe care nu le mai poartă în public
47% dintre participanții la studiu poartă haine cu mici defecte, rupte, decolorate sau pătate
44% preferă să poarte haine de sport
35% dintre cei intervievați au declarat că poartă pijamale, cu precădere Gen-Z și milenialii, adică tinerii români cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani.
Referitor la tipurile de articole vestimentare achiziționate cel mai des de români, cu frecvență de câteva ori pe an,
70% dintre respondenți au afirmat că își cumpără cel mai des haine pentru sport și timpul liber
38% haine pentru birou
18% cumpără cu aceeași frecvență haine pentru evenimente.
Când vine vorba de somn:
73% dintre români preferă să doarmă în pijamale, cu precădere femeile
18% aleg să doarmă în lenjerie intimă, mai ales barbații, dar și tinerii, comparativ cu celelalte segmente de vârstă
36% dintre Gen-Z și mileniali până în 29 de ani preferă să doarmă în haine de casă
3% dintre români declară că dorm dezbrăcați.
Întrebați când și-au cumpărat ultima dată pijamale, 33% dintre respondenți au declarat că ultima achiziție de pijamale a fost făcută în urmă cu mai mult de un an.
În ce privește motivele pentru care nu achiziționează pijamale,
Românii afirmă că nu consideră necesare hainele dedicate pentru somn,
Preferă să investească bugetul în alte categorii de haine
Alții nu investesc în pijamale pentru că,