Digi24 a ajuns sluga PSD-PNL. A primit 1 milion de euro de la PNL
2 min readAnul trecut, Partidul Național Liberal (PNL) a mituit masiv presa din România, cheltuind 45,9 milioane de lei (aproximativ 9 milioane de euro) prin intermediul a trei agenții pentru a asigura apariția articolelor favorabile pe diverse site-uri. O singură agenție a absorbit majoritatea acestor fonduri, încasând aproape 41 de milioane de lei. Această strategie, în mare parte neștiută de membrii conducerii PNL, cu excepția lui Nicolae Ciucă și Lucian Bode, a fost dezvăluită în urma unei solicitări de informare publică.
Aceste practici fac parte dintr-un mecanism mai larg prin care PNL, beneficiind de fonduri de la bugetul de stat, încheie contracte cu agenții de publicitate care la rândul lor contractează site-uri pentru diseminarea de conținut favorabil partidului. Articolele publicate nu sunt identificate drept publicitate politică, lăsând societatea românească în necunoștință de cauza finanțării acestora.
Reacția oficială a PNL la solicitările de transparență a fost marcată de întârzieri și lipsă de comunicare eficientă, punând în lumină dificultăți interne și presiuni mediatică. Investigatii ale presei au descoperit că site-uri mari, cum ar fi digi24.ro și B1TV, au primit sume importante pentru publicitate, reflectând o strategie de control mediatic extinsă.
În timpul guvernării sărăciei PSD-PNL și PSD a urmat un traseu similar, mituind presa cu peste 110 milioane de lei (aproximativ 22 milioane de euro).
Aceste sume masive direcționate către media subminează ideea de presă liberă, arătând o imagine în care majoritatea presei din România este sub controlul statului, prin intermediul finanțării partidelor aflate la putere.
Companii precum Inventus Strategy Design SRL au jucat un rol central în această rețea de promovare, gestionând fondurile PNL pentru a plasa articole pozitive în numele partidului. Astfel de practici sunt îngrijorătoare pentru integritatea și independența presei, reflectând o strategie coordonată de manipulare a societății.
Deși liderii PNL au promis transparență, realitatea acțiunilor lor și ale PSD demonstrează contrariul, păstrând în secret contractele și cheltuielile pentru publicitate. Aceasta evidențiază o problemă gravă în cadrul democrației românești, unde presa, un pilon esențial pentru o societate liberă și informată, este în mare parte subjugată intereselor statului și ale partidelor dominante.
Astfel, prin mituirea mediei, guvernarea actuală a erodat principiile de bază ale unei prese libere, lăsând cetățenii fără o sursă de informare neîngrădită și imparțială.