Ce se întâmplă cu evenimentele agricole de toamnă și iarnă? Decizia CNSU pentru desfășurarea manifestărilor!
3 min readAngelica Lefter
– 16 septembrie 2021 14:23
Evenimentele agricole de toamnă și de iarnă vor fi supuse unor reguli noi de organizare în contextul pandemiei. Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) a emis o decizie prin care se instituie obligativitatea Certificatului digital Covid-19 pentru participarea la manifestări organizate în localitățile unde incidența bolii depășește pragul de 3 la 1.000 de locuitori.Dacă rata de îmbolnăvire va crește la nivelul Capitalei, aceste schimbări ar putea afecta și cel mai mare târg agricol din România – Indagra, care este planificat în 2021 de organizatori, respectiv Camera de Comerț și Industrie a României, să se desfășoare în perioada 27-31 octombrie, în cadrul Centrului Expozițional Romexpo din București.Mai exact, în localitățile în care rata de infectare va depăși 3 la 1.000 de locuitori, participanții la evenimente au obligația de a deține Certificatul digital Covid-19. Decizia a fost luată de Comitetul Național pentru Situații de Urgență prin Hotărârea numărul 70 prin care se propune stabilirea unor măsuri necesar a fi aplicate în contextul pandemiei de COVID-19.Principalele modificări propuse vizează:a)Permiterea desfășurării unor activități din anumite domenii economice, dacă incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 6/1.000 de locuitori, doar pentru persoanele vaccinate, testate sau trecute prin boală, astfel:
Competițiile sportive organizate în spații închise sau deschise, se pot desfășura cu participarea spectatorilor până la 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu purtarea măștii de protecție și asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între spectatori;
Activitatea în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte se pot desfășura cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu purtarea măștii de protecție;
Organizarea și desfășurarea în spații deschise a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale poate fi realizată cu participarea a cel mult 1.000 de spectatori, cu purtarea măștii de protecție;
Evenimentele private în spații închise (nunți, botezuri), în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente se pot desfășura cu participarea a maximum 200 de persoane, cu asigurarea unei suprafețe de min 2 mp pentru fiecare persoană;
Organizarea de cursuri de instruire și workshop-uri poate fi realizată cu participarea unui număr de maximum 150 de persoane în spații închise, respectiv maximum 200 de persoane în spații deschise, cu purtarea măștii de protecție și asigurarea unei suprafețe de min 2 mp pentru fiecare persoană;
Organizarea de conferințe în spații închise poate fi realizată cu participarea unui număr de maximum 150 de persoane, cu purtarea măștii de protecție și asigurarea unei suprafețe de min 2 mp pentru fiecare persoană;
Organizarea de mitinguri și demonstrații poate fi realizată cu participarea unui număr de maximum 100 de persoane, cu respectarea anumitor măsuri;
Activitatea restaurantelor și cafenelelor, în spații închise, se poate desfășura în intervalul orar 0500-0200 până la 50% din capacitatea maximă a spațiului;
Activitatea sălilor de sport/fitness în spații închise, poate fi realizată cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului,