THE TELEGRAPH: Mai nou, activiștii woke ard cărți, iar a scrie una a ajuns să fie un pariu înspăimântător
2 min readUn editorial fuliminant publicat în cunoscutul cotidian britanic ”The Telegraph”pune degetul pe câteva răni tot mai adânci ale mișcării woke. Articolul este semnat de istoricul și gazetarul britanic Tim Stanley, și îl redăm, integral, mai jos:
Revenirea cenzrii, în condițiile în care elitele noastre înghit pe nemestecate programul woke, transformă în coșmar viața scriitorilor și artiștilor.
În ce condiții arderea de cărți nu este ardere de cărți? Atunci când e un ritual de „purificare prin foc”. Presa canadiană scrie că în 2019 un consiliu școlar din Ontario a scos din biblitecile din subordinea lui 4.700 de volume având „conținuturi depășite sau stereotipuri negative” despre populația indigenă, între care benzi desenate cu Tintin, Asterix și cowboy-ul Lucky Luke. 30 de cărți au fost arse „în scop educativ”. Cenușa lor a fost folosită ca îngrășământ la plantarea unui copac.
Citești și ajuți! Cumpără cartea: Să nu trăim în minciună. Un manual pentru disidenții creștini, de Rod Dreher, vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.
A fost vizată și „Tintin în America”, lucru curios, întrucât, deși îi tratează de sus pe americanii nativi, o face cu compasiune: sunt săraci dar mândri și sunt alungați de pe
pământurile lor de către americani lacomi. Hergé, autorul seriei, constituie un exemplu classic în privința motivului pentru care opera cuiva nu poate fi respinsă în bloc, pe baza unor erori izolate. El a evoluat în timp ca artist. Opera lui timpurie, cum e celebra „Tintin în Congo”, e vădit rasistă, dar Hergé a realizat acest lucru, l-a regretat și în superba carte „Nufărul Albastru” i-a dat lui Tintin un prieten asiatic, un egal, pe care Tintin îl iubea într-atât încât într-un volum ulterior s-a lăsat atras în Tibet de un vis pentru a-l salva de Abominabila Femeie de Zăpadă (ea însăși,