Un nou profil de cumpărător responsabil. Date Act for Good – aplicația Carrefour: apetit pentru produse bio, vin românesc și fapte bune
3 min readCe au în comun tone de fructe și legume bio, de carne proaspătă, sute de mii de sticle de vin românesc și donațiile? Multe dintre produsele menționate s-au regăsit în coșul de cumpărături al celor peste 1 milion de români, utilizatori activi ai aplicației Carrefour, care au făcut în decursul unui an peste 6 milioane de vizite lunare și 170.000 de donații prin programul Act for Good. Astfel, se conturează tot mai clar un nou profil de consumator în România – cel responsabil. La doar un an de la lansarea programului unic pe piața de retail din România, ce conectează o zonă de program loyalty cu implicarea în comunitate și beneficii inteligente pentru clienți, Carrefour România face bilanțul și dezvăluie ce cumpără, către ce cauze donează și ce experiențe îi incită pe acești români.
Un an în care românii au mâncat mai bine: de la cele peste 582.000 de sticle de vin bun la cele 5.700 de tone de carne proaspătă
O analiză a produselor achiziționate prin Act for Good dezvăluie faptul că utilizatorii nu doar au făcut bine, ci au făcut cumpărături pentru a trăi bine. Ca atare, vinul românesc nu a lipsit din coșul de cumpărături al consumatorului responsabil în 2021: utilizatorii au cumpărat peste 582.000 de sticle de vin românesc, câte un strop de vin pentru fiecare adult de pe planetă. Dintre acestea, peste 35.000 fac parte din programul Deschidem Vinul Românesc, prin care Carrefour România susține cramele românești, mici și mari. Puse una lângă cealaltă, sticlele ar putea înconjura un hipermarket Carrefour de 30 de ori – un înconjur care poate fi făcut mai ușor sau mai greu, în funcție de câți stropi a consumat fiecare utilizator.
Totodată, românii au fost atrași de sortimentația bio și s-au delectat cu aproape 300 de tone de fructe și legume bio – adică 15 kg de fructe și legume bio pe cap de locuitor – 145.000 cofraje cu ouă bio – cât pentru 20.000 de clătite – cât și 913.000 de iaurturi bio și 15 tone de carne bio, suficiente cât pentru nenumărate dimineți cu mic dejun sănătos. În general, românii ar fi putut face sute de mii de grătare cu cele 5.700 de tone de carne proaspătă de măcelărie sau 600 de tone de pește, o expresie a sortimentației generoase a Carrefour România din zona de produse sănătoase, la rândul său o urmare a angajamentelor companiei față tranziția alimentară pentru toți, sub umbrela programului global Act for Food.
Și marca proprie Carrefour, Drag de România, unde 100% dintre producători sunt ferme și business-uri românești, s-a bucurat de succes, utilizatorii cumpărând în total aproape 1.500.000 de produse într-un an – de la produse lactate și mezeluri la ingrediente precum făina. Nu întâmplător, făina este a treia în topul categoriilor de produse Drag de România cumpărate prin Act for Good, o parte din aceasta fiind făină integrală, după mezeluri și snacking sărat. Românii au cumpărat aproape 140 de tone de făină Drag de România, demonstrând faptul că apreciază produsele preparate în casă.