Cum se fac și ce potențial au stagiile de practică în liceele agricole din România

3 min read
Cum se fac și ce potențial au stagiile de practică în liceele agricole din România

Angelica Lefter
– 30 martie 2023 13:26

La nivel național, sub 400 de firme au organizat stagii de practică agricolă în ultimii 10 ani

Doar 3.400 de elevi ai liceelor agricole au participat în 2020-2022 la stagii de practică în companii private din agricultură, conform unui raport publicat de Centrul Român de Politici Europene. La nivel național, sub 400 de firme au organizat astfel de stagii în ultimii 10 ani, arată analiza citată.
Aproximativ 3.400 de elevi ai liceelor agricole au participat în perioada 2020-2022 la stagii de practică în cadrul unor parteneriate cu companii private, un număr mic raportat la un total de circa 16.000 de elevi cât are, în medie, o promoție anuală la nivelul întregului învățământ preuniversitar cu profil agricol și conex din România. Datele sunt prezentate în raportul ”Organizarea stagiilor de pregătire practică la operatorii economici în învățământul agricol din România”, realizat de compania Kynetec, lider mondial în cercetare de piață agricolă și veterinară, la comanda Centrului Român de Politici Europene.Studiul a fost realizat pe baza unui sondaj la care au răspuns 52 dintre cele 57 de licee și colegii cu profil preponderent agricol care funcționau în România în 2022, precum și 305 companii.Fermele mici nu au capacitatea de a primi elevi în practică
La nivel național, sub 400 de firme au organizat stagii de practică agricolă în ultimii 10 ani
Studiul a fost realizat în contextul în care în ultimii ani se discută din ce în ce mai mult despre reforma învățământului din România, inclusiv a celui profesional și tehnologic cu profil agricol.CRPE, membru al unui consorțiu de organizații care promovează învățământul agricol din România, susține inițiativele, inclusiv pe cele legislative, de reformă a acestui sistem de învățământ esențial pentru dezvoltarea economică a țării.”Cercetarea noastră aduce informații importante în contextul dezbaterii pe tema noilor legi ale educației”, a explicat Alexandra Popa, Director Executiv CRPE.Totodată, aceasta a subliniat că școlile au nevoie de un ajutor masiv pentru a putea încheia parteneriate de practică.„În cea mai recentă variantă disponibilă pentru consultare, proiectul noii legi a învățământului preuniversitar prevede că învățământul profesional și tehnologic se va desfășura, începând din anul școlar 2026-2027, exclusiv în sistem dual (într-o nouă accepțiune a termenului). Studiul CRPE arată că nivelul de plecare, în învățământul agricol, este în ansamblu foarte jos, iar aceste școli au nevoie de un ajutor masiv pentru a putea încheia parteneriate de practică. Din acest motiv, susținem în continuare, alături de partenerii noștri de consorțiu, alinierea tranziției la învățământul dual pentru toate liceele tehnologice la nivel național, începând din 2030, nu 2026. Salutăm, de asemenea, modificări foarte recente, precum introducerea posibilității ca liceele tehnologice să poată îngloba multiple filiere, ca și atribuirea, către Ministerul Agriculturii, a capacității de a finanța specializări noi sau programe de perfecționare pentru profesori”, a spus Alexandra Popa, Director Executiv CRPE.România este statul cu cele mai multe ferme agricole din Uniunea Europeană, peste 3,1 milioane, conform datelor din Planul Național Strategic al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

 » sursa: www.agrointel.ro

Copyright © acțiunea.ro (2020-2023) | Newsphere by AF themes.