Deputatul Ilie Coleșa (AUR) a solicitat Ministerului Transporturilor informații privind transportul pe traseul Negreni – Huedin – Cluj-Napoca

2 min read

Deputatul Ilie Coleșa (AUR) a solicitat Ministerului Transporturilor informații privind transportul pe traseul Negreni – Huedin – Cluj-Napoca, după ce a primit zeci de sesizări din partea persoanelor care se deplasează regulat (elevi, studenți, navetiști), dar și ocazional, pe această rută.

În solicitarea adresată ministerului de resort, deputatul a precizat că navetiștii, elevii și studenții din comunele Negreni, Ciucea și Poeni nu au la dispoziție niciun mijloc de transport în comun pentru a ajunge la Cluj-Napoca pentru un program de studii sau de lucru normal. Această situație are loc deși sunt peste 30 de navetiști, fără a-i mai socoti pe elevii, studenții care fac naveta în timpul anului școlar și pe călătorii ocazionali, a precizat Coleșa.

Parlamentarul a punctat că orele de sosire în Cluj-Napoca dinspre Oradea sau Huedin nu sunt adaptate unui program normal de lucru sau de studii. De exemplu,

  • niciun autobuz nu ajunge în municipiu în intervalul orar 6 – 7;
  • niciun autobuz nu ajunge în municipiu în intervalul orar 7 – 8;
  • niciun autobuz nu ajunge în municipiu în intervalul orar 14 – 16;
  • sunt 3(trei) autobuze care ajung în intervalul 23:43 – 01:45, din care 2, unul după altul, acestea circulând, în general, goale;
  • sunt 2(două) autobuze care pleacă la ora 04:45;
  • niciun autobuz nu pleacă din Cluj-Napoca în intervalul orar 18:00 – 22:00.

În acest context, Ilie Coleșa a solicitat Ministerului Transporturilor să transmită:

  1. Care este programul autobuzelor sau microbuzelor care circulă pe traseul Negreni – Huedin și/sau Negreni – Cluj-Napoca și care sunt operatorii care le asigură pentru a suplini întreruperea transportului feroviar datorată lucrărilor de infrastructură?
  2. Considerați că transportul cu autobuzele sau microbuzele acoperă nevoile elevilor, studenților, navetiștilor și ale călătorilor ocazionali din localitățile aflate între Huedin și limita județului Cluj – Negreni – Ciucea – Poeni?
  3. Considerați că orele de sosire în Cluj-Napoca, respectiv de plecare din Cluj-Napoca respectă orele generale de începere, respectiv de terminare a cursurilor și al unui program de lucru, în primul rând pentru un schimb și, secundar, pentru un al 2-lea schimb toți călătorii de pe traseul Negreni – Baciu?
  4. Care sunt măsurile pe care le veți lua pentru a corecta disfuncționalitățile și anomaliile de mai sus?
  5. Care este capacitatea autobuzelor și care sunt autobuzele la care, în medie, gradul de ocupare depășește 80%? Care este capacitatea autobuzelor și care sunt autobuzele la care, în medie, gradul de ocupare este sub 10%?
  6. Care este procentul lucrărilor de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată pe traseul Cluj-Napoca – Episcopia Bihor pe loturile:
    • Lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireșu (30,41 km);
    • Lotul 2 Aghireș – Poieni (36,53 km);
    • Tronsonul Huedin – Poeni.
Copyright © acțiunea.ro (2020-2023) | Newsphere by AF themes.