Dorinel Cosma (AUR): Care sunt soluțiile pentru revendicările angajaților companiei Poșta Română? Ce a transmis Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării 

3 min read

La începutul lunii aprilie, în contextul grevei organizate de către angajații Poștei Române, senatorul AUR Dorinel Cosma a adresat o solicitare către Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, prin care a cerut informații referitoare la soluțiile propuse de instituție la revendicărilor protestatarilor. Angajații solicitau condiţii de muncă mai bune, salarii mai mari şi respectarea drepturilor lor fundamentale.

Potrivit informațiilor pe această temă, angajații companiei erau nemulțumiți de faptul că salariile lor nu au fost ajustate in conformitate cu inflaţia şi că lucrează în condiţii care nu respectă normele de securitate şi sănătate în muncă. În solicitarea adresată Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Dorinel Cosma a precizat că această grevă atrage atenţia şi asupra condiţiilor de muncă din sectorul public, dar şi asupra unor presupuse interese ascunse cu privire la preluarea companiei Poşta Română.

La mai bine de o lună de la demersul făcut de către senatorul AUR, ministerul în cauză a revenit cu un răspuns în care a precizat că a ajuns la un acord cu Sindicatul Lucrătorilor Poștali din România, iar compania Poșta Română și-a asumat următoarele măsuri:

  • angajații Companiei Naționale „Poșta Română” vor beneficia de o majorare salariată în două etape:
    • creșterea salariului minim la 3.700 lei brut, începând cu 01 iulie 2024;
    • o majorare a veniturilor în cuantum de 420 lei brut (salariu de bază + spor de loialitate), în medie, începând cu 01 septembrie 2024.

Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării a mai precizat că, în ultimii 3 ani, în Compania Naţională „Posta Română” a fost implementat un amplu program de modernizare, pe durata căruia s-a realizat:

  • reorganizarea administrației centrate: numărul salariaților a scăzut de la peste 800 la aproximativ 350;
  • reconstruirea reputației Companiei Naţionale „Poşta Română”, ca fiind o companie serioasă și care își respectă angajamentele asumate;
  • Achiziționarea de:
    • servere care găzduiesc programe, aplicații, date si informații, peste 5.000 de calculatoare şi șaptopuri, 1000 de scannere şi multe altele;
    • 250 de autovehicule noi;
    • 9.000 de dispozitive mobile;
    • maşini de numărat şi sortat bani;
    • echipamente de scanare, implicuire, arhivare;
    • 20 de scannere mobile de mare capacitate care facilitează munca salariaților;
    • modernizarea a peste 200 de subunităţi postate care asigură condiţii de lucru mai bune pentru 12.000 de salariați;
    • achiziționarea primei benzi de sortare modernă din ultimii 30 de ani;
    • creșterea volumelor de corespondenţă, ceea ce asigură siguranţa locurilor de muncă;
    • informatizarea a 1.600 de subunităţi postate;
    • pentru implementarea completă a programului de modernizare propus, urmează achiziţia unui sistem IT pentru întreaga companie, achiziţia unor benzi de sortare pentru sucursalele Timișoara, Brașov și lași, achiziţia de echipamente de mare capacitate pentru sortat colete si scrisori pentru sucursala București. Toate aceste achiziții sunt în desfășurare.

Ca urmare a implementării măsurilor menționate, Compania a avut o creștere solidă a cifrei de afaceri care s-a regăsit în stabilitatea financiară a Poștei Române, a transmis ministerul. În anul 2023, Poşta Română a obţinut un profit de 12 milioane de lei, iar cifra de afaceri a ajuns la 1,6 miliarde de lei.

Copyright © acțiunea.ro (2020-2023) | Newsphere by AF themes.