Mircea Platon despre reformele din educație: Elitele care conduc țările din Vest care ne conduc și pe noi, sunt educate în școli unde nici mobilierul nu s-a schimbat de 500 de ani
2 min readIstoricul Mircea Platon a făcut o analiză fără menajamente a modului în care s-au făcut reformele în educația românească în ultimii 30 de ani.
Într-o discuție cu jurnalistul Răzvan Dumitrescu, redactorul șef al publicației Convorbiri Literare a spus că în urma pandemiei s-au accentuat „tendințele autoritare, iar în SUA se vorbește despre marxismul medical”.
Despre ultimii 30 de ani, în ciuda unor progrese în anumite domenii, „România ca structură economică, socială, culturală, a suferit foarte mari pierderi”, crede Mircea Platon.
În ceea ce privește distrugerea școlii din România, Mircea Platon spune că totul s-a făcut în urma unui plan bine stabilit, testat anterior în țări din Africa și America Latină.
El a precizat că au fost încurajate doar elitele care nu au urmărit dezvoltarea competitivă a României. Soluția, în opinia sa, este creșterea valorilor autohtone, deoarece țara nu-și permite importul de inteligență.
„Defrișarea minților în România s-a făcut ca urmare a unui plan bine articulat, care a fost deja pus în aplicare în anii 80 în Africa și America Latină.
Amatorismul elitelor locale s-a grefat pe un plan bine pus la punct, testat pe alte continente și care în esență prevede descentralizarea și privatizarea învățământui public.
Era bună elita care contesta comunismul, dar nu era bună elita care ar fi putut face România o țară concurentă pe anumite piețe.
Nu ne permitem să importăm inteligență, ca în Occident, soluția este să ne creștem propriile valori, așa cum face Gică Hagi la Viitorul Constanța”, a declarat el la DC News.
În ceea ce privește nevoia de modernizare mult clamată, Mircea Platon spune că elitele occidentale sunt educate în școli conservatoare, care nu au schimbat nimic în ideile pedagogice.
Istoricul spune că pe baza cercetărilor sale a observat cum din 1989 s-a schimbat obiectivul școlii românești: din formarea de cetățeni,