Prof. Ioan-Aurel Pop critică dur posibilitatea închiderii școlilor și spune că nu au ce căuta la conducere cei care nu găsesc soluții: Viețile ne sunt duse pe căi decise de alții, de foruri globale, transnaționale, de forțe obscure care ne vor pe toți aliniați, supuși, ascultători

2 min read
Prof. Ioan-Aurel Pop critică dur posibilitatea închiderii școlilor și spune că nu au ce căuta la conducere cei care nu găsesc soluții: Viețile ne sunt duse pe căi decise de alții, de foruri globale, transnaționale, de forțe obscure care ne vor pe toți aliniați, supuși, ascultători

Pe 6 septembrie 2020, R3media se lansa oficial în lumea internetului românesc. Cu acea ocazie, vă ofeream un interviu cu președintele Academiei Române, prof. Ioan-Aurel Pop. M-am gândit că cel mai nimerit ar fi ca acest lucru să devină o tradiție, așa că, iată-ne, la un an distanță, din nou împreună cu Președintele Academiei Române.
Iată interviul pe care ni l-a oferit în exclusivitate: 
R3media: Domnule profesor, iată-ne la începutul unui nou an școlar și universitar.  În această vară ați exprimat niște opinii clare privind ideile de reformare a învățământului românesc prin introducerea de materii noi.  Opinia dvs a fost împărtășită și de alte persoane cu autoritate din domeniu. Totuși, acum se împinge în față proiectul „România Educată”, al Președintelui. Cum se împacă acest proiect cu dezideratele exprimate de dvs și alți specialiști asupra revenirii la educația clasică?
Proiectul „România Educată” nu este contrar ideilor exprimate de mine. Deosebirile sunt, din câte îmi dau seama, de accent. Dar nu aceasta este problema. Problema este „reformarea” și sunt „reformele” care s-au încercat până acum, fără nicio strategie clară și care au adâncit mult criza școlii, care au semănat nesiguranță, neîncredere, sentimente de instabilitate. Schimbările dese, de suprafață și parțiale nu pot îmbunătăți sistemul nostru de educație. Pe de altă parte, nu de programe multe, noi și mereu schimbate avem noi nevoie, ci de aplicarea, pentru un interval de timp rezonabil (să zicem 10-15 ani) a unui singur program coerent.
La noi, după 1990, aproape fiecare ministru care a stat mai mult în fruntea Ministerului Educației (noroc că nu au apucat să stea decât puțini) a preconizat câte o reformă, a început-o, iar urmașul a abandonat-o. S-au introdus haotic, pe ici pe colo, materii (discipline) noi de câte o oră pe săptămână, s-a redus numărul de ore al unor discipline consacrate și s-au primenit unele programe de învățământ cu elemente nerelevante,

 » sursa: www.r3media.ro

Copyright © acțiunea.ro (2020-2023) | Newsphere by AF themes.