Comanda medie de Paşti e de 310 de lei pentru majoritatea clienţilor Obor21.ro, prima cooperativă țărănească digitală

Potrivit Obor21.ro, prima cooperativă țărănească digitală, 80% dintre clienți se orientează în luna aprilie spre produse de miel și ied, având o comandă medie de 310 lei, în creștere cu 30% față de o perioadă obișnuită a anului.
 Jumătate dintre români consumă rar carne de caprine și ovine, arată sondajul Obor21.ro.
Dacă până recent cererea era de aproximativ 10% din totalul comenzilor pentru produsele de capră/oaie, în martie aceasta a crescut la 20%, iar estimările pentru luna aprilie arată că va reprezenta 70% din vânzări. O tendință care se remarcă în ultimul an, potrivit datelor cooperativei Oboe21.ro, arată că românii au început însă să prindă gustul cărnii de ied și capră chiar și în afara acestei perioade.

„Cererea pentru carnea de ied crește cu peste 250% în perioada Paștelui, dar am remarcat și o creștere de 150% pentru carnea de capră, comparativ cu aceeași perioadă din 2020. Punem această creștere atât pe fondul existenței constante în oferta noastră a acestui tip de carne, cât și pe cel al unui interes crescut pentru produsele provenite de la capră, inclusiv la lactate. Asistăm practic la o schimbare a comportamentului de consum”, spune Florian Mateiță, cofondator al Obor21.ro.
Citești și ajuți! Cumpără cartea: Ghidul incorect politic – Despre încălzirea globală și ecologism, de Christopher C. Horner  vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.

Cum și de unde cumpără românii carnea de Paști
40% dintre românii care au răspuns la sondajul Obor21.ro consumă cel puțin o dată pe săptămână produse bio sau naturale. Un român din trei le achiziționează de la producători, dar și din gospodăriile țărănești din apropierea localității de reședință.

 36% dintre respondenți au precizat că nu obișnuiau să facă cumpărături online înainte de pandemie, acest lucru schimbându-se în ultimul an.

 » sursa: www.r3media.ro