Încrederea în sine se învață și la școală. Află cum de la specialiștii programului „Dove – Ai încredere în tine”
3 min readȘase din zece eleve1 cu care interacționați la școală sunt atât de nemulțumite de cum arată încât decid să nu participe la activități normale precum sportul, vizita la medic sau activități sociale. În timpul orelor de la școală, aveți numeroase ocazii să observați felul în care un nivel scăzut al încrederii în sine le afectează copiilor capacitatea de concentrare la cursuri, relațiile cu colegii sau rezultatele la teste și evaluări.
Acum aveți la dispoziție instrumentele necesare prin care îi puteți ajuta pe elevii dumneavoastră să își îmbunătățească încrederea în felul în care arată și pentru a le crește stima de sine.Lansat în 2004 la nivel global, programul educațional Dove – Ai încredere în tine este destinat încurajării încrederii în sine a copiilor și adolescenților.
Experți de renume din domeniul psihologiei, al sănătății și al imaginii corporale au lucrat împreună pentru a dezvolta resursele acestui program, pentru părinți, profesori și elevi, pentru a-i ajuta pe tineri să formeze prietenii sănătoase, să depășească problemele legate de imaginea asupra propriului corp și să atingă cea mai bună versiune a lor. Până în prezent, proiectul a ajutat peste 69 de milioane de tineri din 150 de țări, iar din acest an programul este implementat și în România.
A discutat cu noi despre acest program educațional, Domnica Petrovai – psiholog clinician, psihoterapeut și fondator al companiei Mind Education, care s-a ocupat de implementarea programului-pilot în școlile din România.
1. În primele luni ale acestui an, campania „Dove – Ai încredere în tine” a ajuns în șapte școli din România. Ne puteți spune mai multe despre implicarea dumneavoastră în acest program?Domnica Petrovai: Mind Education este partener în implementarea acestui program în România. Programul pilot a început în ianuarie și până acum mai bine de 1500 de adolescenți de la noi din țară au aflat cum să își îmbunătățească respectul de sine prin intermediul acestui program. Am susținut, alături de colegii de la Mind Education, un număr de 65 de workshopuri în 7 școli din România.
2. Cum s-a desfășurat proiectul în faza pilot și care sunt principalele concluzii și observații în urma acestuia?Domnica Petrovai: Împreună cu colegii mei, am avut întâlniri cu părinții copiilor de gimnaziu, traininguri cu profesorii – pentru a putea preda mai apoi singuri acest program – și workshop-uri cu copiii. Din toate întâlnirile acestea, concluzia pe care am tras-o este una pe care o intuiam de fapt: încrederea în sine este o problemă reală în rândul adolescenților.Mi-au ramas în minte și acum mulțumirile părinților pentru demararea acestui program educațional și rugamințile lor de a-l extinde la nivel național, dar și uimirea copiilor după vizionarea filmulețului Selfie.
3. Cât de necesare sunt proiectele de acest fel în școlile din România? Cu alte cuvinte, cum arată nivelul de încredere în sine al adolescenților din țara noastră?Domnica Petrovai: Astfel de proiecte sunt vitale. Acest program este unul complet, vine cu răspunsuri și soluții concrete pentru a-i ajuta pe copii să răspundă mai bine presiunii la care sunt supuși în realitatea de azi.