Apelul fermierilor: Fluidizați traficul în vama Sculeni! Camioanele cu cereale stau cu zilele să intre în România!
3 min readAngelica Lefter
– 29 martie 2022 14:19
Apel din rândul fermierilor pentru rezolvarea situației create de traficul infernal din vama Sculeni, la granița României cu Republica Moldova. Camioanele încărcate cu cereale așteaptă cu zilele pentru a intra în țară, iar în ciuda aglomerației, efectivele de la vamă nu au fost încă suplimentate.Transporturile de cereale sunt întârziate la granița cu Republica Moldova. Șoferii așteaptă zile întregi pentru a trece granița spre România, pe la vama Sculeni, județul Iași, fapt care duce la pierderi pentru firmele românești importatoare și întind la maxim nervii transportatorilor.Fermierul Vasile Balcan, director al SC Marsat Roman
Fermierul Vasile Balcan, membru în Senatul Asociației Forța Fermierilor și director al SC Marsat Roman din județul Neamț, face un apel către autorități să fluidizeze traficul la această graniță, întârzierile nefiind justificate, iar pierderile firmelor însemnate.Cozi de 6-7 kilometri la vama Sculeni, TIR-urile așteaptă și o săptămână să poată trece granițaVasile Balcan a dezvăluit că s-au format cozi de 6-7 kilometri la vama Sculeni, astfel încât se poate face doar un transport pe săptămână, numind situația un ”calvar”. Mai mult, directorul societății comerciale Marsat cere de urgență intervenția autorităților.”Calvarul din vama Sculeni! Trecerea de frontieră dintre Moldova și România, pe la vama Sculeni, este o piatră de încercare atât pentru șoferi cât și pentru societățile care au de transportat cereale din Moldova. Staționarea aici este de 3-4 zile, la cozi de 6-7 km, astfel încât nu se poate face decât maxim o cursă pe săptămână, chiar dacă distanța de la Român la depozitul nostru de la Drochia este de doar 240 km. Este adevărat că în ultima perioadă s-au mai mărit numărul transporturilor de cereale, dar în vamă nu s-a făcut nicio suplimentare de personal, timpii de așteptare la vămuire sunt inexplicabili de mari, cauzând pierderi foarte mari societăților comerciale, crescând cu 50-100 % cheltuiala pe tonă transportată. Oare România, prin ANAF, nu are nici un interes să fluidizeze acest trafic de frontieră ?!!” se întreabă directorul SC Marsat Roman.Vasile Balcan: ”Avem 16 Tir-uri în vamă acum de duminică și probabil vor ajunge în țară joi”Vasile Balcan a spus pentru Agrointeligența – AROINTEL.RO că TIR-urile încărcate cu cereale stau în vamă aproape o săptămână, cheltuielile de staționare sunt foarte mari, iar șoferii nu mai au răbdare. Directorul SC Marsat Roman a menționat că 16 TIR-uri care aparțin firmei așteaptă acum în vama Sculeni.”Este chiar un calvar pentru noi, avem de adus, nu doar noi, sunt mai multe societăți. TIR-urile stau aproape o săptămână, am mașini de duminică ce abia acum s-au apropiat de vamă, probabil mâine sau joi vor trece. Se merge foarte, foarte încet. Timpii alocați la mașini sunt foarte lungi, noaptea aproape nu se înaintează deloc. Tot este invocat numărul de personal. Pentru noi, ca să ținem șoferii 4-5 zile în vamă este foarte greu. În primul rând că ne pleacă oamenii. Nu mai zic cheltuielile și în plus cantitățile pe care trebuie să le aducem săptămânal. Înainte făceam câte 2 curse. Noi scăpam de vama de la Sculeni și apoi trebuie să venim în vamă la Iași.