Interviu cu Mihaela Nabăr, Director Executiv World Vision România: Încrederea în sine și reziliența îi transformă pe copii în învingători

3 min read
Interviu cu Mihaela Nabăr, Director Executiv World Vision România: Încrederea în sine și reziliența îi transformă pe copii în învingători

Fiecare copil merită să crească simțindu-se în siguranță, încrezător în propria înfățișare și în propriile forțe, bucurându-se de prezent și visând la un viitor împlinit. Din păcate, echilibrul emoțional al copiilor și adolescenților poate fi afectat cu ușurință, iar încrederea în sine a acestora începe să fie erodată odată cu primele îndoieli despre propria înfățișare fizică.
Programul „Dove – Ai încredere în tine” își propune să combată acest fenomen, organizând la nivel global ateliere gratuite de încredere în sine, la care au participat până în prezent peste 69 de milioane de tineri din 150 de țări.Programul „Dove – Ai încredere în tine” este implementat în țara noastră din 2021 șia ajuns până acum la peste 20.000 de adolescenți români, cu implicarea partenerilor World Vision și Wellbeing Institute. În același timp, peste 3.500 de profesori români au participat la training-uri care i-au pregătit să susțină atelierele de creștere a încrederii în sine a elevilor.
Mihaela Nabăr, Director Executiv World Vision România, ne-a vorbit despre ­­cum a decurs programul „Dove – Ai încredere în tine” în mediul rural din România, despre reacțiile elevilor și cadrelor didactice participante și despre nevoile specifice ale copiilor din mediul rural.
1. Anul acesta este deja al doilea an în care World Vision România este implicat în proiectul „Dove – Ai încredere în tine”. Spuneți-ne cum vi se pare că e perceput de către copii și de către profesori acest program? Care este feedback-ul acestora? Sunt deschiși și interesați de subiectul stimei de sine/încredere în sine?
Mihaela Nabăr: Ne bucurăm că acest proiect a continuat și anul acesta, pentru încă peste 10.000 de copii de gimnaziu și liceu din regiunea NE (din județele Iași, Vaslui, Bacău, Neamț, Botoșani, Suceava). Este un subiect de mare interes și de care este foarte mare nevoie atât în rândul copiilor (pentru a le crește încrederea în ei, de a fi și de a se simți în siguranță), cât și în rândul profesorilor și părinților (care își pot îmbunătăți abilitățile de gestionare a emoțiilor și a rezolvării situațiilor diverse ce pot apărea în rândul adolescenților). Profesorii ne-au împărtășit bucuria și setea de cunoaștere pe care le-au avut copiii participând la activitățile proiectului și își doresc foarte mult să continue activitățile pe această tema și pe viitor.
2. Studiile arată faptul că există o problemă de încredere în sine la nivelul adolescenților. Credeți că există vreo diferență între elevii din mediul urban și cei din mediul rural în ceea ce privește acest aspect?
Mihaela Nabăr: Dacă stăm să ne gândim că tot studiile arată că procentul copiilor care au părinți plecați la muncă în străinătate este foarte mare în județele din regiunea Moldovei și luăm în considerare faptul că, la problema creșterii fără sprijinul părinților se adaugă și problemele legate de sărăcie, de lipsa accesului echitabil la șanse și oportunități educaționale, culturale, riscurile crescute de expunere la fenomene ca abuzul emoțional, fizic, sexual, bullying & cyberbullying etc., care sunt prezente în ruralul românesc și au devenit un real motiv de îngrijorare,

 » sursa: www.didactic.ro

Copyright © acțiunea.ro (2020-2023) | Newsphere by AF themes.