COTAR, către Nicușor Dan: Firea a făcut contracte cu dedicație pentru Pandele. Urmează un dosar la DNA. Nu mai plătiți bani la firma din Voluntari

2 min read
COTAR, către Nicușor Dan: Firea a făcut contracte cu dedicație pentru Pandele. Urmează un dosar la DNA. Nu mai plătiți bani la firma din Voluntari

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) îi cere primarului Capitalei, Nicușor Dan, să analizeze legislația și licitațiile pentru transportul între București și Voluntari.

În contextul actual, în care Serviciul de Transport Voluntari amenință Primăria Capitalei că va suspenda autobuzele între București și Ilfov, începând de astăzi, Nicușor Dan trebuie să afle și cum s-a ajuns la existența acestui transport operat de compania din Voluntari, nu doar să dea vina pe fosta administrație, pentru acumularea datoriilor.

Cum a ajuns societatea Primăriei din Voluntari, condusă de soțul fostului primar Gabriela Firea, să presteze acest serviciu și să primească atâția bani de la Primăria Capitalei? Serviciul a fost delegat de fosta administrație, întâi pe 2 ani, apoi pe 10 ani, valoarea estimată anuală din ultimul contract fiind de peste 100 milioane lei/an.

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Transport Public București Ilfov a fost înființată la inițiativa primarului Gabriela Firea în 2017.

“‘Este un moment pe care eu l-aş cataloga, fără să exagerez, istoric, pentru că de 11 ani avem o legislaţie care priveşte transportul intercomunitar, avem de asemenea de zece ani regulamente europene, dar abia astăzi (…) putem să constituim o asociaţie de dezvoltare intercomunitară pentru transportul public al regiunii Bucureşti – Ilfov. Faptul că noi astăzi începem un moment T zero de calitate, performanţă, transport integrat şi predictibil, în regiunea Bucureşti – Ilfov, nu înseamnă că vom crea o dificultate mediului privat din zonă. (…) În afară de delegarea directă a serviciului de transport public – potrivit prevederilor legale, naţionale şi europene – şi companiile private vor putea, pe traseele neacoperite de RATB, să liciteze pentru a acoperi aceste curse. Cred că este un bun început şi pentru societăţile private, pentru că vor intra şi în legalitate, şi în permisiunea de a acoperi aceste trasee”,

 » sursa: www.4media.info

Copyright © acțiunea.ro (2020-2023) | Newsphere by AF themes.