Interviu cu Mihalea Nabăr, Director Executiv World Vision: provocările și rezultatele programului „Dove – Ai încredere în tine” implementat în școlile din mediul rural

3 min read
Interviu cu Mihalea Nabăr, Director Executiv World Vision: provocările și rezultatele programului „Dove – Ai încredere în tine” implementat în școlile din mediul rural

Cum arată un program dedicat încrederii în sine a elevilor în România rurală? Care sunt provocările și nevoile elevilor din școlile din mediul rural din țara noastră? Am vorbit cu Mihaela Nabăr, Director Executiv World Vision România, despre experiența implementării programului „Dove – Ai încredere în tine” în școlile din mediul rural, dar și despre experiența vastă a organizației pe care o conduce în domeniul programelor care sprijină accesul copiilor vulnerabili la educație de calitate.
1. În acest an, World Vision România s-a implicat în proiectul „Dove – Ai încredere în tine”, contribuind la implementarea lui în școlile din mediul rural. Spuneți-ne mai multe despre implicarea organizației dumneavoastră în acest proiect.
Implicarea World Vision România în proiectul „Dove – Ai încredere în tine” se desfășoară sub egida „Ne încredem în educație”. Misiunea noastră comună este de a susține generația următoare să crească, bucurându-se de modul în care arată – ajutând tinerii să își crească stima de sine și să își atingă potențialul maxim.
Determinarea de a implementa un astfel de proiect a venit în contextul în care studiile de specialitate arată foarte clar că încrederea scăzută în propriul corp are impact asupra bunăstării psihologice și sănătății mentale, dar și asupra relațiilor, educației și aspirațiilor copiilor și tinerilor.
În cadrul proiectului Ne încredem în educație, câteva sute de profesori și 12 elevi din Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România au beneficiat de mai multe training-uri din partea Dove. Scopul este de a disemina, până la finalul acestui an, informații pe teme despre încrederea în propriul corp pentru peste 10.000 de elevi de gimnaziu, elevi din 87 de școli din mediul rural, din cele mai vulnerabile comunități.
În cadrul acestor ateliere am urmărit ca elevii:

să înțeleagă conceptul idealurilor privind aspectul fizic și de unde vine presiunea de a le atinge;
să își dezvolte cunoștințele despre media, explorând modul în care imaginile și mesajele din reclame, filme și rețelele de socializare sunt adesea modificări ale adevărului;
să își dezvolte strategiile de a se opune presiunii privind aspectul fizic, evitând să se compare, contestând idealurile privind aspectul fizic și îmbunătățindu-și încrederea în propriul corp.

În cadrul atelierelor implementate în școli, profesorii au utilizat materiale adaptate nevoilor individuale ale copiilor și au contextualizat Ghidul pentru profesori dezvoltat de Dove în cadrul programului. Mai mult, prin programele acreditate de tip Școala Părinților, ale World Vision România, am informat părinții asupra importanței stării de bine și a încrederii în sine a copiilor. 
2. Care sunt principalele motive pentru care considerați un astfel de program important pentru educația copiilor?
Un astfel de program este extrem de important, mai ales pentru că 1 din 5 copii ne spune că este întotdeauna nefericit2, iar de cele mai multe ori cauza acestei nefericiri este neîncrederea în sine, fapt ce duce la pierderea speranței. Mai mult, în perioada pandemiei s-a adâncit lipsa încrederii în sine în cazul copiilor și tinerilor, majoritatea simțindu-se izolați și fără nici un fel de acces la activități care le creșteau stima de sine și încrederea.

 » sursa: www.didactic.ro

Copyright © acțiunea.ro (2020-2023) | Newsphere by AF themes.