Deputatul AUR de Botoșani Radu Grădinaru l-a interpelat pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, cu privire la starea precară a drumului Botoșani – Tg. Frumos, după ce s-a constatat că au apărut primele probleme la doar câteva luni după efectuarea lucrărilor de reabilitare.

Drumul Botoşani-Târgu Frumos cu o lungime de aproximativ 71 de kilometri este şoseaua care leagă nordul extrem al României, respectiv judeţul Botoşani, de restul ţării şi, îndeosebi, de Capitală. După promisiuni electorale, au început efectiv lucrările la drumul Botoşani – Târgu Frumos, drum care s-a degradat constant timp de două decenii. Drumul pare însă un coşmar. La numai câteva luni de la turnarea primului strat de asfalt, şoseaua a cedat în mai multe locuri pe porţiunea Zăiceşti – Copălău, adică pe o distanţă de aproximativ zece kilometri. Lucrarea a cedat nu după ani, ci după câteva luni!

În vara anului 2022, la jumătatea termenului de finalizare, nici măcar nu erau obținute avizele necesare pentru toate lucrările. Mai mult decât atât, drumul era făcut în proporție de numai 26%. Lucrarea trebuie terminată pe data de 12 mai 2023, dar la cum arată şantierul după ce a trecut mai bine de jumătate din perioada prevăzută în contract, şansele de încadrare în cei doi ani par a fi poveşti.

Drumul Botoșani – Târgu Frumos este unul extrem de important pentru județul nostru, deoarece infrastructura precară contribuie deja, în defavoarea noastră, la buna funcționare economică și turistică a zonei. Fără o infrastructură adusă măcar la nivel optim, județul Botoșani va continua să fie subdezvoltat și izolat de restul țării.

Așadar, în numele botoșănenilor vă adresez următoarele întrebări:

  1. Ce măsuri pot fi luate pentru finalizarea proiectului de reabilitare la termen, cu condiția ca lucrările efectuate să fie calitative?
  2. Reprezentanții DRDP Iași susțin că traficul intens al mașinilor de mare tonaj sunt de vină pentru apariția fisurilor pe porțiunea Zăicești – Copălău (10 km). Dat fiind că pe distanța respectivă s-a turnat doar un strat de asfalt, de ce traficul nu a fost restricționat pentru mașinile de mare tonaj, dacă acestea nu ar trebui să circule pe un astfel de drum?
  3. De ce contractul a fost adjudecat prin licitație unor firme (respectiv Aqua Park și Mavgo Holding-Vahostav SK Tramenco SA) care și-au demonstrat deja incompetența prin reabilitarea celebrului pod de la Luțca, jud. Neamț?