Deputatul AUR Dumitru Viorel Focșa atrage atenția că au trecut 8 ani de când a fost lansat proiectul „România Educată” și 200.000 de copii per generaţie au trecut prin şcoală. Rezultatele, din păcate, au fost văzute de toți:  viitorul ţării a fost sabotat.

         De la instalarea noului ministru al educației, doamna Ligia Deca, o liniște care nu prevestește nimic bun este tot ce ni s-a transmis din instituția care trebuia să se ocupe, în mod direct, alături de președintele României, de realizarea și implementarea proiectului ”România Educată”.

         Până acum, însă, singurul fapt prin care s-a făcut remarcată doamna ministru a fost gestul prin care le ia apărarea plagiatorilor, invocând decizii ale CCR, care nu mai sunt obligatorii dacă încalcă legislaţia UE!

Pe scurt, joi, 10 noiembrie, doamna ministru a ajuns neanunțată la ședința Consilului General al CNATDCU, însoțită de secretarul de stat din minister, domnul Gigel Paraschiv. Potrivit președintelui interimar al CNATDCU, Mircea Dumitru, Ligia Deca a spus în ședință că instituția nu poate analiza tezele de doctorat mai vechi de un an, care au intrat în circuitul civil și au produs efecte pentru ca aşa prevede decizia CCR. Și, gata, hop, domnul ministru Bode, spre exemplu, poate dormi liniștit, în continuare, pe bancheta din spate a automobilului: chiar dacă se vede de pe Lună plagiatul domniei sale, conform directivei doamnei ministru Deca, pur și simplu, hoția nu se pune! Nu contează că nu poate veni un ministru să decidă ce are voie şi ce nu are voie să facă o instituţie care respectă un cadru legal, importantă e directiva de partid! Pentru că, probabil, așa ar trebui să funcționeze și ”România Educată” în viziunea acestor politruci!

         De-a lungul celor 33 de ani pe la Ministerul Educaţiei s-au perindat 23 de miniştri, fără a-i mai pune la socoteală şi pe cei interimari, nume sonore, multe sinonime cu incompetenţa totală, dacă ar fi să amintim personaje precum Liviu Pop, Rovana Plumb sau chiar Monica Anisie, ministrul care a refuzat alocarea a 6% din PIB pentru învăţământ, pe motiv că instituţia pe care o conduce n-are ce face cu banii.

         În plus, din cele 42 de funcţii de inspector şcolar general din România, 38 sunt deţinute, acum, de membri ai partidelor!

         Revenind la proiectul prin care președintele țării a reușit să înșele încrederea a milioane de români, în raportului final al României Educate, se regăsește o colecţie de 24 de fotografii cu preşedintele Klaus Iohannis. Nicio soluţie, niciun grafic sau diagramă, ci doar un singur tabel la final, cu rol explicativ de glosar şi trei scheme – structura propusă a sistemului de învăţământ, ierarhia instituţiilor din sistem şi bugetarea şcolilor, toate acestea fiind o „viziune asupra educaţiei României în anul 2030”. Evident, în fotografii, apărea, premonitoriu, și doamna Ligia Deca…

         Au trecut, stimați colegi, deja, 8 ani de când a fost lansat proiectul și 200.000 de copii per generaţie, adică 1,4 milioane de copii au trecut prin şcoală. Rezultatele, din păcate, le-am văzut cu toții:  viitorul ţării a fost, practic, sabotat, iar dacă adăugăm şi faptul că Proiectul „România educată” din PNRR a pierdut un miliard de euro, adică un sfert din totalul fondurilor pentru educaţie, cele mai mari tăieri fiind la învăţământul profesional, la laboratoarele de ştiinţe şi la universităţi, adică tocmai din locurile care puteau aduce plus valoare, ne putem da seama, cu uşurinţă, de situaţia în care ne aflăm. Şi, tot ceea ce a putut face actuala guvernare a fost să extindă până în 2023 orizontul de aşteptare pentru noua legislaţie care să pună în aplicare Programul „România Educată”!

         Vă reamintesc, dragi colegi, că Spiru Haret a reuşit să construiască, în 12 ani, 2.000 de şcoli, multe dintre ele funcţionale şi astăzi, dar şi că nici în perioada de dinainte de cel de-al Doilea Război Mondial nu s-au pierdut atât de multe talente, cât s-au pierdut în România de după 1990!

         Și, între timp, ca un epilog de proastă calitate, doamna ministru atât este de pătrunsă de ”valorile” neomarxiste și globaliste, încât militează chiar pentru desființarea propriei universități, Universitatea Maritimă din Constanța.

         Vă asigur că, din 2024, una dintre priorităţile AUR va fi redresarea sistemului educaţional românesc, prin adaptarea lui la realitatea contemporană, nu la cea de partid, prin depolitizarea lui şi numirea oamenilor cu adevărat competenţi în funcţiile care să permită refacerea a ceea ce s-a distrus în aceşti ultimi 33 de ani!