Gheorghe-Adrian Cătană (AUR), către ministrul Grindeanu: Preluarea CERONAV de către ANR ridică o serie de probleme

3 min read

Într-o interpelare adresată ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, senatorul Gheorghe-Adrian Cătană (AUR) atrage atenția asupra faptului că o posibilă comasare între CERONAV și ANR ridică o serie de probleme și solicită ministrului în cauză să precizeze dacă, în acest context, va mai sprijini această decizie.

Stimate domnule ministru,

Am sesizat intenția dumneavoastră de a comasa CERONAV altor instituții. Circulă ideea în spațiul public că CERONAV va fi preluat de către ANR. Vă interpelez referitor la acest subiect pentru a vă atrage atenția că o posibilă o posibilă comasare între CERONAV și ANR ridică o serie de impedimente dintre care vă menționez:

  1. Certificarea marinarilor români, care e conformă de aproape 50 de ani, va fi pusă în pericol. Aceștia lucrează în flota internațională și sunt audiați de organisme internaționale ca IMO, EMSA. Astfel, sistemul de management, procedurile și standardele CERONAV s-au adaptat de-a lungul vremii în acord cu recomandările acestor organisme.
  2. Înlocuirea unui model care și-a dovedit eficacitatea timp de 50 de ani reprezintă un experiment care supune o întreagă categorie socio-profesională la riscuri majore, precum pierderea locurilor de muncă și a liberei practici în flota mondială. Modificarea unui sistem de succes, care funcționează, poate duce la probleme economice și sociale, mai ales în zona Constanței.
  3. Cele aproape 300 de cursuri organizate de CERONAV își vor pierde certificarea. Recertificarea în cadrul unei noi instituții înseamnă audituri noi și costisitoare, care deja au durat ani de zile și în care s-au investit mari resurse financiare. În unele cazuri, recertificarea va fi imposibilă.
  4. Recertificarea ar bloca tot personalul CERONAV pentru multe luni de zile cel puțin, periclitând activitatea instituției
  5. În întreaga lume instituțiile educaționale cu specific maritim realizează așa-zisele „training-uri”. Organismele de certificare nu certifică instituții cu alt obiect de activitate.
  6. CERONAV este în concurență cu centre similare din Europa și din lume. Pierderea avantajului concurențial va însemna scăderea cotei de pe piața internă și internațională.
  7. CERONAV este membru în organisme internaționale specifice pe domeniul naval și va pierde aceste afilieri.
  8. Lumea maritimă este flexibilă și în permanentă evoluție, iar comasarea ar duce la pierderea flexibilității și la apariția unui lanț decizional mai lung.
  9. CERONAV se autofinanțează integral, păstrând un echilibru al tarifelor competitiv și adaptat la piața certificărilor. Intrarea într-o structură mare, cu unele activități subvenționate de stat, poate duce la modificarea structurii tarifelor, creșterea acestora și pierderea competitivității. S-ar pune în pericol inclusiv finalizarea anumitor investiții realizate în prezent de către CERONAV.
  10. Marinarii români contribuie anual cu peste un mld. de euro la economia națională. Peste 50 mii de familii depind de locurile de muncă ale acestor marinari. Aceste locuri de muncă vor fi puse în pericol printr-o posibilă comasare a instituției.

Având în vedere cele menționate mai sus, vă solicit să le luați în considerare când veți lua decizia comasării CERONAV . De asemenea, vă adresez următoarele întrebări:

  1. Sunteți sau nu de acord cu argumentele de mai sus? Vă rog să vă argumentați răspunsul.
  2. Având în vedere argumentele de mai sus, veți lua decizia ca ANR să preia CERONAV ?
Copyright © acțiunea.ro (2020-2023) | Newsphere by AF themes.