Mircea Miclea, despre „România Educată”: Soluții total greșite, uniformizare în jos și banalități solemne
2 min readRaportul final „România Educată” lansat de președintele Klaus Iohannis miercuri și asumat de Guvern ca bază pentru crearea unui pachet legislativ în educație este compus din soluții greșite, „banalități solemne”, metamăsuri și doar câteva soluții concrete, spune cercetătorul Mircea Miclea, profesor de psihologie la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și fost ministru al Educației, potrivit EduPedu.ro.
Documentul publicat de președinte la șapte ani de la anunțarea lui a fost analizat de către domnul Miclea, care a atras atenția că documentul România Educată „este unul politicianist, cu funcția de a promova o imagine, aproape la modul propagandistic, de la numărul de poze din interiorul documentului și până la numărul de persoane implicate în consultare”.
Citești și ajuți! Cumpără cartea: Cultura noastră: ce a mai rămas din ea, de Theodore Dalrymple vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.
„O prostie repetată de 10.000 de oameni rămâne însă o prostie. Să nu confundăm adevărul cu numărul de voci care spun o propoziție.”, a precizat acesta. În continuare, Mircea Miclea a structurat opinia sa în patru categorii:
„1) Sunt soluții greșite, din punctul meu de vedere.
O să fiu foarte concret, nu ambiguu cum este documentul. De exemplu, la pagina 39, se spune următorul lucru: „Cei care au dat admitere la liceu și au obținut o ofertă de studii își pot ocupa locul confirmat și pot opta pentru a nu participa la Evaluarea Națională”.
Asta înseamnă că Evaluarea Națională devine facultativă sau opțională; cei mai buni elevi vor da admitere la licee, dacă vor reuși atunci ei nu vor mai participa la Evaluare, deci Evaluarea Națională eventual va rămâne ca un examen pe care îl vor da doar cei care nu au reușit. Ceea ce e o greșeală majoră.
Soluția corectă era deja de 11 ani scrisă în Legea Educației 1/2011,