Partidul AUR solicită demisia conducerii Televiziunii Române – 60m.ro

Distribuie acest articol!Partidul AUR solicită demisia conducerii Televiziunii Române, pe care o acuză de propagandă împotriva sa. Reprezentanții formațiunii conduse de George Simion și Claudiu Târziu acuză prejudicierea prestigiului și imaginii publice a acestei formațiuni în emisiunile TVR. Într-un comunicat de presă, AUR susține că TVR este folosită pentru denigrarea adversarilor politici ai actualei coaliții de guvernare formată din PSD, PNL și UDMR.Pe lângă demisii, AUR cere intervenția CNA față de ceea ce numește un „derapaj politic nepermis de grav” al postului de televiziune public. Și, de asemenea cere sancțiuni conform Legii audiovizualului.„Alianța pentru Unirea Românilor cere demisia imediată a președintelui director-general al Societății Române de Televiziune, Dan Cristian Turturică, precum și demiterea producătorului general Ramona Săseanu, ambii propuși în funcții de PNL, precum și demiterea directorului știrilor TVR, Oana Popescu, pentru responsabilitatea directă ce le revine în prejudicierea gravă a prestigiului și imaginii publice a AUR”, se arată în comunicatul de presă.Emisiunea TVR, un material de propagandă similar cu epoca bolșevicăPotrivit sursei citate, într-una din emisiunile postului de televiziune, difuzată pe 7 ianuarie, a fost lansat un atac „concertat, brutal și inadmisibil” la adresa AUR. În comunicat emisiunea este comparată cu materialele propagandistice din perioada mineriadelor.„Ediția de vineri, 7 ianuarie, ora 21:00, a emisiunii „Tema Zilei” de la TVR1 a fost o ilustrare jalnică a politizării televiziunii publice, cu unicul scop de a folosi, la nevoie, aceste instrumente, întreținute din banii tuturor românilor prin bugetul de stat, la denigrarea adversarilor politici ai puterii. Emisiunea a fost construită ca un atac concertat, brutal și inadmisibil la adresa principalului partid de opoziție (AUR), realizat după rețetele propagandistice în care TVR a strălucit pe vremea mineriadelor iliesciene și care, la rându-le, moșteneau clișeele, procedurile și apucăturile din epoca Ceaușescu”, se mai arată în comunicat.În această situație, AUR denunță asocierile și etichetările promovate în cadrul acestei emisiuni, dar și ceea ce numește „formatul ideologic prestabilit”.„În ediția respectivă au fost lansate acuze mincinoase deosebit de grave la adresa AUR, fără ca, prin moderatoarea programului, TVR să fie preocupată vreo clipă de aflarea adevărului sau de respectarea propriei legi de organizare și funcționare, a rigorilor deontologice și a normelor CNA în materia pluralismului, non-partizanatului și a echilibrului de opinii în dezbateri”, precizează comunicatul de presă.În plus, AUR anunță că va deschide procese în justiție împotriva persoanelor i-au adus acuzații fără probă sau temei, dar și împotriva instituțiilor publice care girează asemenea practici.„Prin intermediul moderatoarei, TVR a propagat în cadrul emisiunii «Tema zilei» clișeele politice utilizate de concurenții politici referitor la presupusul caracter «extremist» și «populist» al AUR, și nu a solicitat nici măcar o singură dată probe în susținerea neadevărurilor, etichetelor și epitetelor denigratoare, realmente extremiste, la adresa AUR lansate de invitații unilateral selecționați pentru a ofensa, inacceptabil, întregul electorat pe care AUR îl reprezintă în Parlament”, se mai arată în materialul transmis presei.Distribuie acest articol!

 » sursa: www.60m.ro