Boris Volosatîi prezintă ministrului Sorin Grindeanu necesitatea de a monta indicatoare rutiere de indicare/conformare a direcției de mers și a distanței până la localități importante din R. Moldova și Ucraina, altele decât Chișinău și Cernăuți

3 min read

Deputatul AUR Boris Volosatîi, vicepreședinte al Comisiei pentru comunitățile de români din afara granițelor țării, a prezentat ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, necesitatea de a monta indicatoare rutiere de indicare/conformare a direcției de mers și a distanței până la localități importante din R. Moldova și Ucraina, altele decât Chișinău și Cernăuți. Aceste indicatoare sunt necesare întrucât în ultimii ani circulația dintre România și celelalte două state s-a intensificat. Totodată, pe drumurile publice din Republica Moldova, dar și din regiunile Odesa, Cernăuți și Transcarpatică din Ucraina, există foarte multe indicatoare de indicare a direcției și distanței spre localități din România.

Boris Volosatîi a precizat că, timpul călătoriilor săptămânale între România și Republica Moldova, a observat că pe indicatoarele rutiere din România există o singură denumire de localitate din Republica Moldova – Chișinău, și o singură denumire de localitate din Ucraina, și anume Cernăuți.

„Nu am observat până în prezent niciun indicator rutier care, bunăoară, în județul Galați, să indice/confirme direcția de mers și distanța până în municipiul Cahul din Republica Moldova, sau până în orașe importante ca Reni, Ismail și Cetatea Albă din Ucraina, sau care, în alte județe, să indice/confirme direcția de mers și distanța până în municipiile Leova, Ungheni, Bălți, Soroca, Orhei, Tighina din Republica Moldova, sau orașele Hotin, Noua Suliță, Storojineț, Herța ori Slatina din Ucraina, toate aceste localități importante făcând parte din diversele euroregiuni la care România este parte”, a menționat acesta.

Având în vedere că autostrăzile și drumurile naționale în România sunt administrate de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), companie de interes strategic național care funcționează sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, deputatul Boris Volosatîi a semnalat această situație ministrului Sorin Grindeanu.

Astfel, prin intermediul unei întrebări parlamentare, Boris Volosatîi a cerut răspunsuri la următoarele două întrebări:

  1. Dacă Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, implicit Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, intenționează să revină asupra situației indicatoarelor rutiere din țara noastră, în special din zonele frontaliere cu Republica Moldova și Ucraina, mai cu seamă a celor de presemnalizare sau de confirmare a direcţiei de mers pe autostradă spre localităţi mai importante (Cahul, Reni, Ismail, Cetatea Albă, Leova, Ungheni, Bălți, Soroca, Orhei, Tighina, Hotin, Noua Suliță, Storojineț, Herța, Slatina) şi distanţele până la acestea.
  2. În cazul unui răspuns afirmativ la punctul precedent al întrebării parlamentare, în ce orizont de timp vor fi montate pe drumurile din România indicatoare rutiere de indicare/conformare a direcției de mers și a distanței până în localități transfrontaliere importante cum sunt Cahul, Reni, Ismail, Cetatea Albă, Leova, Ungheni, Bălți, Soroca, Orhei, Tighina, Hotin, Noua Suliță, Storojineț, Herța, Slatina, în afară de Chișinău și Cernăuți.

Copyright © acțiunea.ro (2020-2023) | Newsphere by AF themes.