Deputata AUR Dumitrina Mitrea solicită ministrului Grindeanu clarificări privind finanțările din PNRR pe componenta transporturi, având în vedere că în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii rutiere durabile este prins, pe alocările din acest plan, doar un segment al Autostrăzii Transilvania, anume secțiunea Nădășelu- Poarta Sălajului.

Doresc să vă aduc în atenție aspecte care prezintă interes general și, anume, obiectivele anunțate a fi incluse  pe Componenta 4 – Transport, din cadrul PNRR.

         Conform informațiilor care sunt disponibile, pe această Componentă, la subcapitolul – Dezvoltarea infrastructurii rutiere durabile este prins, pe alocările din PNRR, doar un segment al Autostrăzii Transilvania, anume secțiunea Nădășelu- Poarta Sălajului.

         Pe domeniul Transporturilor s-au anunțat prin Planul Național de Redresare și Reziliența 2 reforme majore și 4 tipuri principale de investiții, pe rutier ținta comunicată fiind de 434 km noi de autostrada, finanțați exclusiv din PNRR

          Ținând cont de cele mai sus expuse, vă solicit să îmi răspundeți la următoarele întrebări:

  1. Care este cuantumul sumei totale, alocată pe subcapitolul Dezvoltarea infrastructurii rutiere durabile și ce valoare din această sumă este alocată pentru rutier?
  2. Dacă ținta asumată pe rutier este de 434 km noi de autostrada, de ce nu sunt anunțate planificări pe finanțarea din PNRR si pentru autostrăzile A7 și A8?
  3. Care sunt, concret și detaliat, măsurile ce vor fi luate pentru a fi finalizate si obiectivele de investiții ce țin de autostrăzile A7 și A8?